Pécskövi Tibor a világ legrangosabb termékdíjazási elismerését vehette át nemrégen.
Itt a Márka, itta már ma? Pontosan így szólt első a Márka reklámja, amely magyar gyümölcsből, magyar szabadalom szerint készült. A nedűt a Dél-alföldi Pincegazdaságban kezdték el gyártani, és az első palackok szőlőízű italt tartalmaztak, ám később bővült a termékpaletta, megjelent az almás, a málnás és a meggyes ízesítésű is. A brand ismét a régi fényében ragyog és egyre nagyobb célokat tűzött a zászlajára.
Kicsit tekerjük vissza az idő kerekét, egészen 1973-ig, amikor is dr. Kállay Miklós és Sárkány Péter feltalálók receptúrája alapján elkészült az első szőlő ízű Márka üdítő ital. Az első palackokat a Délalföldi Pincegazdaságban gyártották, s a következő években az ország többi pincegazdaságában is megkezdték a különféle ízű Márka üdítők gyártását. Talán még mindenki emlékszik arra az időszakra, mikor az országban szinte mindenki szorgosan gyűjtögette a kupakokat, és ötvenesével küldte a Hegedű utcába sorsolásra. Akkoriban ugyanis a kupakokért sorsjegy járt, amivel autót és egyéb kisebb nyereményeket lehetett nyerni. A Márka azon kevés termékek egyike volt, ami meghódította a szocialista piacot, és emlékeim szerint Csehszlovákiában a magyar licenc alapján gyártották, és palackozták az itthoni üvegnél enyhén hosszabb nyakú palackokban. Aztán a hagyományos 0,25 literes üveges kiszerelés mellett megjelent az 1 literes üvegpalack is, majd a 90-es években a PET flakonok váltottak. A nyolcvanas évek végén már csak a Pest-megyei Pincegazdaság szentendrei egysége gyártott Márkát. A szentendrei Márka üzemben fejlesztettek ki több fajta üdítőt, megjelent maracuja, ananász, és kiwi ízben is. A 1990-es évek végére már csak négy íz maradt a hagyományos meggy, szőlő, málna és narancs.
Vezető helyen
Az ezredfordulót követően kezdődtek, bővültek a választékok és a kiszerelések, ezzel a termékek ismét vezető szénsavas magyar üdítővé emelték a Márkát. A hosszú utat bejárt és megélt brand az elmúlt három évben sikeresen újrapozícionálta a termékcsaládot. Az új márkaimázs nemcsak a modern, esztétikus csomagolásban, hanem tartalmi elemekben is megnyilvánul - tudtuk meg a cég ügyvezető igazgatójától, Pécskövi Tibortól. - 2010-ben kezdtünk el jeges teákat, majd különböző gyümölcsszörpöket gyártani. 2012-ben pedig robbanásszerűen nagyon sok terméket hoztunk forgalomba. Megjelentünk a piacon a 25%-os gyümölcslevekkel, egy nagyon kellemes aromájú, többféle ízben kapható energiaitallal is. Bevezettük a modern fogyasztói igényeknek megfelelő, cukormentes termékeinket. Amibe még lehetőséget látunk az az ízesített víz területe, ahová szeretnék nagyon rövid időn belül bekerülni. Nagy örömünkre szolgál, hogy a Márka tavaly átvehette a világ legrangosabb termékdíjazási elismerését- 2013 Év terméke díját-, amit huszonhat éve nem szakmai zsűri döntése, hanem a fogyasztók értékelése alapján osztanak ki.
A fiatalok szolgálatában
A Márka lépést tart a világ változásaival. Csatlakozott a legnagyobb közösségi oldalhoz, ahol jelenleg ötezer aktív követője van, akik folyamatosan új információval látják el a vezetőséget. – Nagyon sok plusz információt kapunk a Márka rajongóktól, fogyasztóktól. Innen tudtunk meg többek között, hogy a Márka volt az első termék, amely futballcsapatot szponzorált a ’80-as években. De sokan megosztanak velünk fényképeket, olyan régi relikviákat, reklámfilmeket, amelyek létezéséről még mi sem tudunk. Persze nem az a célunk, hogy a múltba kalandozzunk, hanem a jövőt építsük. Rengeteg tervünk van. Szeretnénk új reklámot, új ajándéktárgyakat készíteni. A Márka számára természetes az a szerepvállalás, mely a kulturális és sportesemények támogatásával a fiatalok életminőségét javítja. A kultúra és sport azon eseményeit támogatja, amelyek jövőbemutatóak és magas értéket képviselnek. A Márka emellett nagy hangsúlyt helyez a művészeti élet kiválóságainak mecenatúrájára is.
Forrás: Pepita